1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 128 ESR
    3. Thunderbird 115 ESR
    4. Thunderbird Beta Version
    5. Language Pack (User Interface)
    6. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Tomac

Posts by Tomac

  • «gemeinsamer Posteingang» reagiert nicht -> «keine Rückmeldung»

    • Tomac
    • March 27, 2019 at 7:25 AM

    Um Rückfragen vorzubeugen, bitten wir um folgende Angaben:

    • Thunderbird-Version: 60.6.1 (32-Bit)
    • Betriebssystem + Version: Windows 8 Version 6.3 (Buil 9600)
    • Kontenart (POP / IMAP): IMAP
    • Postfach-Anbieter (z.B. GMX): hosteurope
    • Eingesetzte Antiviren-Software: windows
    • Firewall (Betriebssystem-intern/Externe Software): Windows intern & Zyxel
    • Router-Modellbezeichnung (bei Sende-Problemen): Zyxel

    Ich habe seit Jahren 3 Mailkonten im Thunderbird eingerichtet welche bisher normal funktionierten.
    Wenn ich nun jedoch die Ordneransicht des «gemeinsamer Posteingang» anschaue (meine bisherige Lieblingsansicht), dann stürzt Thunderbird ab und es kommt nach ewiger Wartezeit die Meldung «keine Rückmeldung».
    Das ganze habe ich schon einige Monate. Währenddessen sind einige Updates eingespielt worden - ohne Besserung.
    Könnte eventuell die Anzahl der Mails das Problem sein? Pro Account sind jeweils ca. 12'000 Mail im Eingangsordner also insgesamt ca. 36'000 Mails (Total ca. 23 Gb).
    Die Funktion «Reparieren» unter den Konteneigenschaften habe ich für jeden Eingangsordner durchlaufen - ohne Besserung.
    Alles hat Problemlos funktioniert - vom einen auf den anderen Tag nicht mehr ...
    Hat jemand eine Ahnung was ich tun kann?

  • Best answers

Current app version

  • Thunderbird 139.0.2 veröffentlicht

    Thunder June 11, 2025 at 5:31 PM

Current ESR version

  • Thunderbird 128.11.1 ESR veröffentlicht

    Thunder June 11, 2025 at 5:27 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™