1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 128 ESR
    3. Thunderbird 115 ESR
    4. Thunderbird Beta Version
    5. Language Pack (User Interface)
    6. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

Senden relativ langsam

  • glufamichel
  • March 14, 2018 at 4:35 PM
  • Closed
  • Thread is Unresolved
  • glufamichel
    Member
    Posts
    7
    Member since
    14. Mar. 2018
    • March 14, 2018 at 4:35 PM
    • #1

    Um Rückfragen vorzubeugen, bitten wir um folgende Angaben:

    • Thunderbird-Version: Aktuell
    • Betriebssystem + Version: Win 10
    • Kontenart (POP / IMAP): IMAP
    • Postfach-Anbieter (z.B. GMX): Versch.
    • Eingesetzte Antiviren-Software: Avast
    • Firewall (Betriebssystem-intern/Externe Software): intern
    • Router-Modellbezeichnung (bei Sende-Problemen): Fritzbox

    Hallo zusammen,

    bin noch ein TB-Neuling (Outlook-Umsteiger) und wundere mich, warum das Versenden von Mails (ohne große Anlagen) relativ lange dauert.
    Wenn ich sende, bleibt das Statusfensterchen relativ lange (ca. 5-10 Sekunden) stehen:

    Bei Outlook wurde die Nachricht nach dem Klicken von "Senden" immer sofort gesendet und ich konnte direkt weitermachen. Ich mußte also nicht dabei zusehen, wie sich das Programm mit dem Mailserver verbindet und danach der Fortschrittsbalken relativ lange bei 99% stehen bleibt...
    OK, 10 Sekunden hören sich nicht viel an aber es nervt schon ziemlich...

    Habe ich da evtl. etwas falsch konfiguriert oder ist das normal?

    Danke!

    LG
    Mike

  • Community-Bot September 3, 2024 at 8:30 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 138.0.2 veröffentlicht

    Thunder May 20, 2025 at 4:44 PM

Current ESR version

  • Thunderbird 128.10.2 ESR veröffentlicht

    Thunder May 20, 2025 at 8:27 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™