1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 128 ESR
    3. Thunderbird 115 ESR
    4. Thunderbird Beta Version
    5. Language Pack (User Interface)
    6. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zum Arbeiten mit Kontakten, Aufgaben und Kalendern
  4. Kalender, Termin- und Aufgabenverwaltung (ehemals Lightning)

Thunderbird Portable - Lighting muss beim Rechnerwechsel deaktiviert/aktiviert werden

    • 60.*
    • Windows
  • plagemann
  • July 9, 2019 at 8:53 AM
  • Closed
  • Thread is Unresolved
  • plagemann
    Member
    Posts
    23
    Member since
    19. Oct. 2009
    • July 9, 2019 at 8:53 AM
    • #1

    Um Rückfragen vorzubeugen, bitten wir um folgende Angaben:

    • Thunderbird-Version: 60.7.2. (32 Bit) Portable
    • Lightning-Version: 6.2.7.2
    • Betriebssystem + Version: Win 10 Pro, Win 10 Home, Win 7 und mehr
    • Google-Kalender mit "Provider for Google-Calendar" (ja/nein): nein
    • Google- oder sonstiger Kalender mit WebDAV / CalDAV (ja/nein/was genau): nein
    • Eingesetzte Antivirensoftware: Win Defender
    • Firewall (Betriebssystem-intern/Externe Software): Win

    Guten Tag,

    ich benutze Thunderbird Portable und Lightning auf einem USB-Stick.

    Wenn ich mit dem Stick an einen "anderen" Rechner gehe und Thunderbird dort starte, scheint Lightning verschwunden zu sein. Es wird kein Icon für die Kalender mehr gezeigt, auch unter Ansicht/Fenster u.ä. kann ich Lightning nicht mehr aufwecken.

    Dann deaktiviere ich Lightning, aktiviere es wieder - und perfekt: Lightning ist wieder da.

    Zurück/weiter am nächsten Rechner benötige ich die gleiche Prozedur wieder.

    Weiß jemand, wie ich mit weniger Klicks Lightning direkt wieder sichtbar machen kann?

    DANKE!

  • Community-Bot September 3, 2024 at 8:40 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 138.0.1 veröffentlicht

    Thunder May 13, 2025 at 11:25 PM

Current ESR version

  • Thunderbird 128.10.1 ESR veröffentlicht

    Thunder May 14, 2025 at 9:50 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™