1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 140 ESR
    3. Thunderbird 128 ESR
    4. Thunderbird 115 ESR
    5. Thunderbird Beta Version
    6. Language Pack (User Interface)
    7. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

"Nachrichten automatisch als gelesen markieren" deaktivieren funktioniert nicht bei domaine Usern

    • 78.*
    • Windows
  • habanero
  • August 20, 2021 at 11:08 AM
  • Closed
  • Thread is Unresolved
  • habanero
    Member
    Posts
    6
    Member since
    19. Jul. 2016
    • August 20, 2021 at 11:08 AM
    • #1

    Thunderbird-Version (konkrete Versionsnummer) 78.10.2 (aber auch 78.13 habe ich getestet Problem tritt auch hier auf)

    • Betriebssystem + Version Win Server 2019

    • Kontenart (POP / IMAP) IMAP

    • Postfachanbieter (z.B. GMX) eigener mail server

    • Eingesetzte Antivirensoftware Sophos Endpoint Security and Control

    • Firewall (Betriebssystem-intern/Externe Software), Win Firewall

    Hallo zusammen,

    seit dem Update auf Thunderbird 78.10.2, gibt es bei uns das Problem das man zwar noch die Option "Nachrichten automatisch als gelesen markieren" deaktivieren kann, aber die Mails werden trotzdem direkt als gelesen markiert wenn man sie anklickt. (auch das verzögert markieren funktioniert nicht).

    Der config schlüssel zu der Einstellung wird auch richtig gesetzt

    mailnews.mark_message_read.auto;false

    Das Problem besteht nicht wenn ich es mit dem lokalen admin teste, sondern nur bei domain Usern, egal ob der domain User remote oder lokal angemeldet wird. Neue Profile hatte ich auch schon angelegt, hat auch nichts geholfen.

    Vlt hat hier ja noch jmd. ne Idee, würde mich freuen. Ansonsten hoffe ich auf die neue Version.

  • Community-Bot September 3, 2024 at 8:50 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 140.0.1 veröffentlicht

    Thunder July 11, 2025 at 4:34 AM

Current 140 ESR version

  • Thunderbird 140.0.1 ESR veröffentlicht

    Thunder July 11, 2025 at 4:43 AM

Current 128 ESR version

  • Thunderbird 128.12.0 ESR veröffentlicht

    Thunder July 1, 2025 at 10:16 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™