1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 128 ESR
    3. Thunderbird 115 ESR
    4. Thunderbird Beta Version
    5. Language Pack (User Interface)
    6. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

Seltsames Druck Problem

  • Proschek
  • December 5, 2006 at 9:21 AM
  • Closed
  • Thread is Resolved
  • Proschek
    Junior Member
    Posts
    2
    Member since
    28. Nov. 2006
    • December 5, 2006 at 9:21 AM
    • #1

    Hallo zusammen, ist mein erster beitrag hier im Forum und dann gleich so ein Sonderfall :roll:

    Folgendes Problem tritt bei einer Kollegin von mir auf wenn sie eine Mail öffnet die mehrere Anhänge hat bzw. Bilder oder gescannte Dokumente die sie ausdrucken möchte, sind die Seiten alle nach rechts verschoben und die Hälfte der Bilder (dokumente) sind rechts am Rand abgeschnitten, das komische ist bei mir und anderen Thunderbird Usern werden die Anhänge korrekt ausgedruckt. Ach ja bei meiner Kollegin werden allerdings auch schon in der Druckansicht die Bilder und Dokumente nach rechts verschoben.
    Ich finde leider keine Einstellung wo ich das änder könnte weder im Thunderbird noch in den Druckeigenschaften -- hilfe bitte !

  • allblue
    Senior Member
    Reactions Received
    1
    Posts
    6,917
    Member since
    18. Dec. 2004
    • December 5, 2006 at 5:11 PM
    • #2

    Evtl. hilft es, in der Datei prefs.js im Profil alle Zeilen zu löschen, die mit "Printer" zu tun haben.

    Vorher Thunderbird beenden und eine Sicherheitskopie der o.g. Datei machen.

  • Proschek
    Junior Member
    Posts
    2
    Member since
    28. Nov. 2006
    • December 6, 2006 at 9:05 AM
    • #3

    Ok, werd ich mal ausprobieren, kann aber erst am Freitag bescheid geben ob´s geklappt hat weil die Kollegin bei der das Problem auftritt erst da wieder kommt,
    Danke trotzdem schon mal 8)

  • Thunder January 5, 2019 at 2:28 AM

    Moved the thread from forum Spezielle Probleme to forum Allgemeines Arbeiten.
  • Community-Bot September 3, 2024 at 3:32 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 138.0.1 veröffentlicht

    Thunder May 13, 2025 at 11:25 PM

Current ESR version

  • Thunderbird 128.10.0 ESR veröffentlicht

    Thunder April 29, 2025 at 11:24 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™