1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 128 ESR
    3. Thunderbird 115 ESR
    4. Thunderbird Beta Version
    5. Language Pack (User Interface)
    6. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

sequence number 1? RETR Kommando? (gelöst)

  • zanaboni
  • January 22, 2007 at 7:51 AM
  • Closed
  • Thread is Resolved
  • zanaboni
    Junior Member
    Posts
    2
    Member since
    22. Jan. 2007
    • January 22, 2007 at 7:51 AM
    • #1

    Hallo!
    Ich habe einen Account bei 1und1.
    Für eines meiner Konten erhalte ich seit gestern beim Abrufen folgende Fehlermeldung:

    Das RETR-Kommando ist fehlgeschlagen. Der Mail-Server pop.1und.1.com antwortete: no mail with sequence number 1 existent

    Hat jemand eine Idee, was das bedeutet? (Ich will ja auch nicht dumm sterben... :wink: )
    Muss ich mich an 1und1 wenden - oder kann ich irgendetwas tun?

    Ich habe an der Konten-Einstellung nichts verändert. Alle weiteren mail-Konten von 1und1 kann ich nach wie vor abrufen...

    Bin sehr ratlos :( ...und dankbar für jedwede Hilfe! :D
    Montagsgrüße
    Andrea Zanaboni

    Edited once, last by zanaboni (January 22, 2007 at 12:16 PM).

  • zanaboni
    Junior Member
    Posts
    2
    Member since
    22. Jan. 2007
    • January 22, 2007 at 10:01 AM
    • #2

    Noch´n Montags-Hallo!

    Aus Ungeduld bin ich noch weiter erfolglos durch´s "Konten einrichten-Forum" gesaust.
    Schließlich habe ich "RETR Kommando" in die Suche eingegeben und habe zu meinem Thema 3 Beiträge unter "Allgemein" gefunden. (da hätte ich das nie gesucht...)

    Warum auch immer:
    Hilfreich war der Tipp, per webmailer auf dem Server alle alten mails zu löschen!
    Danach war das empfangen der aktuellen mails kein Problem mehr.

    Gut, dass es dieses Forum gibt!!
    Grüße
    Andrea Zanaboni

  • allblue
    Senior Member
    Reactions Received
    1
    Posts
    6,917
    Member since
    18. Dec. 2004
    • January 22, 2007 at 12:05 PM
    • #3

    Schön, dass du die Lösung noch hier hinein geschrieben hast, das hilft anderen.

    Vielleicht kannst du noch den Threadtitel ändern und dort ein [gelöst] einfügen.

  • Community-Bot September 3, 2024 at 3:32 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 138.0.2 veröffentlicht

    Thunder May 20, 2025 at 4:44 PM

Current ESR version

  • Thunderbird 128.10.2 ESR veröffentlicht

    Thunder May 20, 2025 at 8:27 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™