1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 140 ESR
    3. Thunderbird 128 ESR
    4. Thunderbird 115 ESR
    5. Thunderbird Beta Version
    6. Language Pack (User Interface)
    7. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

Mailbox öffnet sich erst nach 2. Versuch

  • ibuki
  • September 1, 2008 at 6:12 AM
  • Closed
  • Thread is Resolved
  • ibuki
    Member
    Posts
    4
    Member since
    16. Jan. 2006
    • September 1, 2008 at 6:12 AM
    • #1

    Hallo zusammen,
    ich nutze die Version 2.0.0.16 und habe das Problem das wenn ich meine Postfächer nach neuen Mails durchsuchen lasse, das es erst beim zweiten Anlauf klappt. Beim ersten mal bekomme ich immer die Meldung das nicht zum Server verbunden werden kann, Erst nach erneuten Versuch klappt es. Es ist als ob die Mailbox erst einmal angesprochen werden muß um sich beim 2. Versuch zu öffnen.
    Wie kann ich das ändern ?
    Gruß
    Ibuki

  • muzel
    Guest
    • September 1, 2008 at 9:17 AM
    • #2

    Hallo,
    kannst du mal bitte alle deine Servereinstellungen bekanntgeben(vielleicht nicht unbedingt das Passwort, und den Usernamen darfst du auch verfälschen)?
    Gruß, muzel

  • ibuki
    Member
    Posts
    4
    Member since
    16. Jan. 2006
    • September 1, 2008 at 7:00 PM
    • #3

    Ok, dann hier mal alle Einstellungen. Ich hab mehrere Accounts, die Einstellungen sind alle die selben. Es sind zum Teil mehrere Accounts bei ein und demselben Mailserver.

    External Content www.ibukis.de
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.


    External Content www.ibukis.de
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.


    External Content www.ibukis.de
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.


    External Content www.ibukis.de
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.


    External Content www.ibukis.de
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.


    External Content www.ibukis.de
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.


    External Content www.ibukis.de
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.


    External Content www.ibukis.de
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
  • muzel
    Guest
    • September 1, 2008 at 8:19 PM
    • #4

    Und du meinst, dein POP- und SMTP-Server sind etwas ganz, ganz geheimes? Die Servernamen häten ja vielleicht einen Hinweis liefern können, ob dein Provider z.B. noch so etwas altmodisches wie smtp after POP http://de.wikipedia.org/wiki/SMTP-After-POP macht.
    Wenn du mehrere Postfächer beim gleichen Provider hast, stellt sich die Frage, ob das echte Postfächer oder nur Alias-Adressen sind, du dir also beim Abrufen selbst im Weg stehst.

    Gruß, muzel

  • Community-Bot September 3, 2024 at 7:20 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 144.0.1 veröffentlicht

    Thunder October 20, 2025 at 4:38 AM

Current 140 ESR version

  • Thunderbird 140.4.0 ESR veröffentlicht

    Thunder October 15, 2025 at 3:53 PM

Current 128 ESR version

  • Thunderbird 128.14.0 ESR veröffentlicht

    Thunder August 21, 2025 at 3:04 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™