Hi Susi
sometimes the server does not accept the picture if this picture is too heavy... I will try to reproduce (maybe send me the picture that causes the issue)
You are about to leave Thunderbird Mail DE to get redirected to the following address:
Please note, that the target website is not operated by us. We are not responsible for it's content nor does our privacy policy apply there.
Hi Susi
sometimes the server does not accept the picture if this picture is too heavy... I will try to reproduce (maybe send me the picture that causes the issue)
I denke dass dieses Problem mit Version 56.1 behoben ist
Problem mit Version 56.1 behoben
Können Sie mir per E-Mail (cardbook (at) cardbook.icu) ein Beispiel für einen Kontakt senden, der nicht korrekt importiert wird?
Sie müssen Ihre Dateien manuell bearbeiten, um alle "VERSION: 2.1" in "VERSION: 3.0" zu ändern, und dann mit dem Import fortfahren ...
Hallo
Sie sehen nur dann einen blauen Stern, wenn die E-Mail-Adresse in CardBook registriert ist. CardBook ändert jedoch keine E-Mail-Adresse für eine bevorzugte E-Mail-Adresse
Hallo
From what I've seen, the issue comes with 9 contacts that have a remote photo. So set CardBook in debug mode, increase the log size to 50000 (CardBook preferences, first pane, at the bottom) and restart Thunderbird. Just after the restart, open the CardBook log and email me the result (cardbook (at) cardbook.icu) I'm very interested by killing this bug... and I will tell you we the contacts to correct to make it work...
Hier behoben (scheint nicht mit alten Kontakten zu tun zu haben): https://gitlab.com/CardBook/CardBook/-/issues/1182
great work Susi ! I will investigate !
Die Version 55.6 funktionierte, wenn Sie general.useragent.compatMode.firefox auf false setzen (dies ist die Standardeinstellung).
Lösung hier : https://gitlab.com/CardBook/Ca…ssues/1172#note_512218318 (während Google die Validierung beendet)
Ich arbeite an diesem Problem...
(for me always better in english, I have mein deutsch ganz vergessen
Hallo Susi
yes if it's possible to act on the server, this is the best solution (but usually servers are not very user friendly ;). Otherwise, import all Thunderbird address books into CardBook, add the remote address books in CardBook, then export all of these contacts from CardBook to vcf files. And Only once this is finished, start copy-paste and merge...
Wenn Sie CardBook verwenden, können Sie alle Ihre Kontakte von einem Adressbuch in ein anderes kopieren und einfügen und dann Duplikate suchen und zusammenführen. Dafür müssen Sie jedoch die Registerkarte CardBook öffnen und Ihre Adressbücher speichern.
Dies sind Enigmail-Fehler... Können Sie Enigmail deaktivieren?
wolfgang-hamburg argl, Schicken Sie mir das nächste Mal direkt eine E-Mail (cardbook@cardbook.icu), wenn Sie auf einen Fehler stoßen!
Ich bin auf diesen Fehler noch nie gestoßen und hätte gerne die Ursache gefunden ...
Hello
Haben Sie Fehler in Thunderbird Konsole (CTRL+SHIFT+J) beim Start ?
Thanks Philippe,
I mentioned that usually you respond pretty quickly. But this was even fast
just luck as I don't receive any notifications, but I will try to come here more often as it was worth :).. .Thanks for all !