1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 128 ESR
    3. Thunderbird 115 ESR
    4. Thunderbird Beta Version
    5. Language Pack (User Interface)
    6. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

Mail wird aus Inbox gelöscht

  • flobri
  • April 1, 2007 at 8:49 PM
  • Closed
  • Thread is Resolved
  • flobri
    Junior Member
    Posts
    2
    Member since
    1. Apr. 2007
    • April 1, 2007 at 8:49 PM
    • #1

    Hallo,

    seit einigen Tagen werden abgerufene Mails, welche im Ordner Inbox abgelgt werden nach dem ersten Aufruf gelöscht.
    Das Löschen erfolgt sowohl wenn man einen anderen Ordner, oder eine andere Mail aufruft, also beim Verlassen der Mail. In den anderen Ordnern ist alles Ok. Kann die aufgerufene Mail auch verschieben und bleibt dann vorhanden. Die unter Eigenschaften Löschfunktion zum Speicherplatz sparen ist nicht aktiviert.
    Was kann ich tun damit die Mail auch im Posteingang wieder stehen bleiben?

    Gruß Flobri

  • Toolman
    Senior Member
    Posts
    3,049
    Member since
    9. Jun. 2006
    • April 1, 2007 at 9:08 PM
    • #2

    Hallo flobri,

    hast du schon mal die inbox.msf gelöscht. Der Index wird beim nächsten Zugriff auf den Posteingang neu aufgebaut. Hast du einen Virenscanner und scannt dieser auch den Profilordner? Dann wird das die eigentliche Ursache für das Problem sein.

    siehe hier:

    https://www.thunderbird-mail.de/hilfe/dokument…m_antivirus.php
    und hier:

    https://www.thunderbird-mail.de/hilfe/dokument…blem_regeln.php

    schöne Grüße

    Toolman

    TB-Version: 128.3.3esr (64-Bit). ESET Smart Security, Windows 11 Pro

  • flobri
    Junior Member
    Posts
    2
    Member since
    1. Apr. 2007
    • April 1, 2007 at 11:16 PM
    • #3

    Hallo Toolman
    Das ging ja fix. Zur Info das Löschen der inbox.msf hat ausgereicht. Mehrfache Versuche warern alle OK und die verschwundenen Mails sind auch wieder da.

    Nochmals Danke
    Flobri

  • Community-Bot September 3, 2024 at 3:32 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 139.0.2 veröffentlicht

    Thunder June 11, 2025 at 5:31 PM

Current ESR version

  • Thunderbird 128.11.1 ESR veröffentlicht

    Thunder June 11, 2025 at 5:27 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™