1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird
    2. Thunderbird Beta Version
    3. Language Pack (User Interface)
    4. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login or register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • entry
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

Thunderbird holt alle Mails mehrfach ab

    • Resolved
  • Obiwan01
  • February 21, 2007 at 11:55 AM
  • Thread is marked as Resolved.
  • Obiwan01
    Junior Member
    Posts
    3
    Member since
    21. Feb. 2007
    • February 21, 2007 at 11:55 AM
    • #1

    Hallo,

    ich habe seit einiger Zeit das Problem, dass Thunderbird alle Mails immer wieder aufs Neue abholt. Da ich das Proplem auf drei verschiedenen Rechnern habe, kann es eigentlich nur am Programm liegen.
    Ich habe Thunderbird 1.5 und 2.o ausprobiert. Das Betriebssystem ist Windows XP Prof., der Provider ist Arcor.
    Kann mir jemand helfen :?::?::?::?::?::?::?::?:

  • lbm1305
    Senior Member
    Posts
    620
    Member since
    9. Aug. 2004
    • February 21, 2007 at 1:47 PM
    • #2

    Haben alle drei Versionen von TB auf den Rechnern dieselbe Konfiguration bzw. Einstellung?

  • Obiwan01
    Junior Member
    Posts
    3
    Member since
    21. Feb. 2007
    • February 21, 2007 at 2:02 PM
    • #3

    Ja, die Einstellungen sind gleich. Aber die Einstellungen, sind die gleichen wie vor dem Problem.

  • mrb
    Senior Member
    Reactions Received
    107
    Posts
    24,293
    Member since
    13. Jun. 2004
    Helpful answers
    8
    • February 21, 2007 at 3:17 PM
    • #4

    Hallo,
    hast du die Option "Nachrichten auf dem Server belassen" aktiviert?
    Falls ja, beende TB und lösche die Datei popstate.dat. (im TB-Profil, Mail im jeweiligen Kontenordner)
    Du leerst und komprimierst den /die Eingangsordner regelmäßig?

    Gruß

  • Obiwan01
    Junior Member
    Posts
    3
    Member since
    21. Feb. 2007
    • February 21, 2007 at 4:43 PM
    • #5

    Hallo,

    die Option habe ich aktiviert. (Die war aber schon immer aktiviert).
    Wofür ist die Datei popstate.dat und wo finde ich diese ?
    Ich leere den Eingangsordner regelmäßig.
    Ich habe aber auch schon probiert ihn längere Zeit nicht zu löschen.
    Das ändert aber auch nichts.
    Normalerweise muss TB doch erkennen, dass die Mails schon abgeholt wurden. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


    Gruß Jürgen

Current app version

  • Thunderbird 115.5.1 veröffentlicht

    November 28, 2023 at 2:53 AM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee Amount to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2023 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™