1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 140 ESR
    3. Thunderbird 128 ESR
    4. Thunderbird 115 ESR
    5. Thunderbird Beta Version
    6. Language Pack (User Interface)
    7. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

(erledigt) Mails beantworten / weiterleiten

  • Katzenvadder
  • October 28, 2010 at 9:37 AM
  • Closed
  • Thread is Resolved
  • Katzenvadder
    Member
    Posts
    69
    Member since
    26. Jan. 2009
    • October 28, 2010 at 9:37 AM
    • #1

    TB-Version 3.1.6 / POP-Konten / XP pro
    *
    Mit Installation dieser Version war es so, dass die Symbole für 'antworten' und 'weiterleiten' als gesonderte Mail-Symbolleiste über dem angezeigten Mail angezeigt wurden; nicht mehr ganz oben in der Haupt-Symbolleiste.

    Heute morgen war es auf einmal so:
    Die Mail-Symbolleiste zeigt mir nur Datum und Absender an.
    Mit Rechtsklick auf diese Leiste gibt es keine Einstellungsmöglichkeiten.

    Ich konnte mir zwar mit Symbolleisten anpassen die verschwundenen Symbole wieder in die Haupt-Symbolleiste setzen, aber mich würde es doch interessieren, wieso der TB ohne wissentliche Änderung über Nacht seine Darstellung ändert.

    Denn auch eine Systemwiederherstellung stellte nicht den TB wieder her, wie er gestern noch aussah.

    Edited once, last by Katzenvadder (October 28, 2010 at 1:35 PM).

  • Rothaut
    Senior Member
    Posts
    5,844
    Member since
    23. Nov. 2007
    • October 28, 2010 at 10:30 AM
    • #2

    guten Morgen!

    eine Systemwiederherstellung hilft da meist gar nichts. Ich könnte mir nur vorstellen,d ass Du entweder eine Erweiterung istalliert hast, oder dass ein Virenscanner über Dein Profil gegangen ist und Dateien gelöscht hat.

    In Memoriam Rothaut

  • Katzenvadder
    Member
    Posts
    69
    Member since
    26. Jan. 2009
    • October 28, 2010 at 1:37 PM
    • #3

    Hat sich erledigt.
    Ich war nicht über die Bedeutung des (+) bzw. (-) Zeichens ganz links in der Überschriftsleiste informiert.

  • Community-Bot September 3, 2024 at 7:50 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 145.0 veröffentlicht

    Thunder November 13, 2025 at 11:45 PM

Current 140 ESR version

  • Thunderbird 140.5.0 ESR veröffentlicht

    Thunder November 13, 2025 at 3:09 AM

Current 128 ESR version

  • Thunderbird 128.14.0 ESR veröffentlicht

    Thunder August 21, 2025 at 3:04 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™