1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 140 ESR
    3. Thunderbird 128 ESR
    4. Thunderbird 115 ESR
    5. Thunderbird Beta Version
    6. Language Pack (User Interface)
    7. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

Thunderbird keine Unterordner aber 2 Local Folders und POP Mail

    • 60.*
    • Windows
  • LeeveJung
  • August 12, 2019 at 10:37 PM
  • Closed
  • Thread is Unresolved
  • LeeveJung
    Junior Member
    Posts
    1
    Member since
    12. Aug. 2019
    • August 12, 2019 at 10:37 PM
    • #1

    Hallo zusammen, aufgrund der nachfolgenden Problematik habe ich mich hier angemeldet. Bitte verzeiht, dass ich so mit der Tür ins Haus falle...

    Im Mai hatte ich ein blankes TB. Da wurde nur noch das Menu angezeigt.

    Ich habe mir zunächst damit geholfen, TB zu deinstallieren, neu einzuspielen und MozBackup eingespielt (war schon älter).

    Jetzt sind die Unterordner weg und im Profilordner, den ich über die o.g. Anleitung gefunden habe, sehe ich zwei Mailordner. Einmal IMAP und einmal Mail. Das IMAP ist mit Mai zuletzt aktualisiert. Das andere von heute (12.08.) Und im dem Mail-Ordner sind 2 Local Folders. Bei Local Folders -1/inbox sind alle meine Unterordner (Screenshot 3) vorhanden. Wie muss ich jetzt vorgehen, um die Ordner mit Inhalt wieder dabei zu haben?

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    • Thunderbird-Version: Version 60.8.0
    • Betriebssystem + Version: Win 10 neuester Stand
    • Kontenart (POP / IMAP): eigenlich beide: POP (alt) IMAP (neuer)
    • Postfach-Anbieter (z.B. GMX): Yahoo
    • Eingesetzte Antiviren-Software: keine
    • Firewall (Betriebssystem-intern/Externe Software): intern
    • Router-Modellbezeichnung (bei Sende-Problemen): Fritz 7590
  • Thunder August 12, 2019 at 10:45 PM

    Approved the thread.
  • Mapenzi
    Senior Member
    Reactions Received
    1,089
    Posts
    12,224
    Member since
    26. May. 2012
    Helpful answers
    125
    • August 13, 2019 at 1:30 PM
    • #2

    Hallo LeeveJung,

    kannst du bitte zunächst mal deine Screenshots sichtbar machen?

    Es ist unmöglich dir zu helfen, ohne die Inhalte deines Thunderbird Profils zu sehen.

    Gruß

  • Community-Bot September 3, 2024 at 8:40 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 145.0 veröffentlicht

    Thunder November 13, 2025 at 11:45 PM

Current 140 ESR version

  • Thunderbird 140.5.0 ESR veröffentlicht

    Thunder November 13, 2025 at 3:09 AM

Current 128 ESR version

  • Thunderbird 128.14.0 ESR veröffentlicht

    Thunder August 21, 2025 at 3:04 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Similar Threads

  • Einzelne Ordner nach Windows-Wiederherstellung verschwunden

    • AnnaK
    • July 11, 2019 at 12:30 AM
    • Migration / Import / Backups
Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™