1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 128 ESR
    3. Thunderbird 115 ESR
    4. Thunderbird Beta Version
    5. Language Pack (User Interface)
    6. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

Kein senden von emails mehr möglich

    • 78.*
    • Windows
  • chritu
  • May 9, 2021 at 3:57 PM
  • Closed
  • Thread is Unresolved
  • chritu
    Member
    Posts
    29
    Member since
    25. Jul. 2011
    • May 9, 2021 at 3:57 PM
    • #1

    Auf einmal ist bei meinem web.de und gmx.de - Konto nur noch Empfang (problemlos), aber kein Senden mehr möglich.

    Es kommt IMMER die Fehlermeldung im Anhang.

    Auf der jeweiligen homepage der Provider hingegen kann ich mühelos alles senden, nur eben aus Thunderbird heraus nicht.

    Hat jemand eine Idee?

    Da wäre ich sehr dankbar.

    Images

    • Image 001.jpg
      • 52.85 kB
      • 606 × 159
  • B. Mueller
    Guest
    • May 9, 2021 at 4:31 PM
    • #2
    Quote from chritu

    Auf einmal ist bei meinem web.de und gmx.de - Konto nur noch Empfang (problemlos), aber kein Senden mehr möglich.

    Es kommt IMMER die Fehlermeldung im Anhang.

    Hast du die abgegebene URL mal besucht? Dort werden verschiedene mögliche Ursachen angeboten:[box]

    5xy Reject due to policy restrictions (header based)

    Your message will be rejected by our system if: any of the technical information included in the email doesn't meet the RFC 5321 and RFC 5322 standards, the email violates our guidelines or, it is not plausible, i.e.: when specifying the date. This is applicable to all emails with more than one of the following headers: BCC, CC, Date, From, Sender, Subject, To. In addition, the headers "Date, From, Sender, To" must be syntactically correct.

    5xy Reject due to policy restrictions (domain based)

    The email has been rejected due to our current security policy. This may occur if the sender domain is known as a spam domain. To check if a domain is listed, you may use a lookup tool such as the following: Spamhaus. If you are still experiencing problems, please request your system administrator to contact us.

    5xy Reject due to policy restrictions (ip based)

    The e-mail has been rejected because it violated our security policy: If a high percentage of e-mails are classified as spam by our filters, all messages coming from the sender's IP address will be temporarily rejected for a specific time frame.[/box]

    Welche davon für dich zutrifft, mußt du selbst herausfinden. Ich würde es in einigen Stunden noch mal mit einer ganz einfachen Testmail versuchen.

  • chritu
    Member
    Posts
    29
    Member since
    25. Jul. 2011
    • May 10, 2021 at 5:20 PM
    • #3

    Danke. Ich war auf der Seite, habe aber keine Ahnung, wie ich den Grund herauskriegen soll, alles sehr kryptisch.

    Das Problem besteht weiterhin. Habe meinen web.de Account bestimmt seit 20 Jahren, sowas gab es noch nie.

  • B. Mueller
    Guest
    • May 10, 2021 at 5:40 PM
    • #4
    Quote from chritu

    Ich war auf der Seite, habe aber keine Ahnung, wie ich den Grund herauskriegen soll, alles sehr kryptisch. Das Problem besteht weiterhin.

    Hast du es denn mal mit einer einfachen Testmail versucht? Oder mit einer erfolgreich verschickten Mail (Rechtsklick: als neu bearbeiten und erneut an deine Adresse schicken)?

    Damit läßt sich zumindest eingrenzen, ob es an Form oder Inhalt liegt, oder ob deine IP-Adresse temporär gesperrt ist …

  • chritu
    Member
    Posts
    29
    Member since
    25. Jul. 2011
    • May 10, 2021 at 5:57 PM
    • #5

    Auch mit einer leeren Testmail geht es nicht

    Auch nicht mit Ihrem zweiten Vorschlag (gesendete neu bearbeiten und nochmal schicken).

  • chritu
    Member
    Posts
    29
    Member since
    25. Jul. 2011
    • May 10, 2021 at 6:02 PM
    • #6

    Es hilft auch nicht, mit VPN (Firefox-add-on) eine andere IP zu fingieren, immer die gleiche Fehlermeldung

  • chritu
    Member
    Posts
    29
    Member since
    25. Jul. 2011
    • May 10, 2021 at 6:04 PM
    • #7

    Obwohl, das hätte vermutlich ohnehin nur Effekt bei Firefox, nicht bei Thunderbird

  • B. Mueller
    Guest
    • May 10, 2021 at 7:02 PM
    • #8

    Dann wirst du dich wohl mit dem Support in Verbindung setzen müssen, um den Grund der Sperre zu erfahren.

  • chritu
    Member
    Posts
    29
    Member since
    25. Jul. 2011
    • May 10, 2021 at 7:04 PM
    • #9

    Okay, danke

  • Community-Bot September 3, 2024 at 8:50 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 138.0.1 veröffentlicht

    Thunder May 13, 2025 at 11:25 PM

Current ESR version

  • Thunderbird 128.10.1 ESR veröffentlicht

    Thunder May 14, 2025 at 9:50 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Similar Threads

  • nach update auf Version 78.2.2. kein Abrufen oder Versenden von mails mehr möglich

    • Ralfi0815
    • September 21, 2020 at 2:07 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • Update von Version 78.6.0 mit Win 10 = Kein Mail mehr möglich

    • Sybille
    • December 17, 2020 at 8:40 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • kein Senden von Mails möglich

    • graf.koks
    • September 28, 2020 at 6:00 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • Nach Update auf 68.5.0 Verfassen und Beantworten von Emails nicht mehr möglich

    • EmilioCH
    • February 21, 2020 at 6:08 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • Kein senden von Mails mehr möglich

    • Stoppel1
    • February 8, 2020 at 6:27 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • plötzlich keine Senden oder Speichern von emails mehr möglich

    • andi_b
    • October 25, 2019 at 12:30 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™