1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 128 ESR
    3. Thunderbird 115 ESR
    4. Thunderbird Beta Version
    5. Language Pack (User Interface)
    6. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

kann keine E-Mails senden

  • KLOPFER67
  • May 6, 2018 at 12:50 PM
  • Closed
  • Thread is Unresolved
  • KLOPFER67
    Junior Member
    Posts
    2
    Member since
    6. May. 2018
    • May 6, 2018 at 12:50 PM
    • #1

    Um Rückfragen vorzubeugen, bitten wir um folgende Angaben:

    • Thunderbird-Version:52.7.0
    • Betriebssystem + Version:10 64Bit
    • Kontenart (POP / IMAP):POP
    • Postfach-Anbieter (z.B. GMX):kabelbw
    • Eingesetzte Antiviren-Software:Kaspersky
    • Firewall (Betriebssystem-intern/Externe Software):Intern
    • Router-Modellbezeichnung (bei Sende-Problemen):FritzBox Cable

    Hier können Sie Ihren Text schreiben:

    Hallo,

    immer wenn ich eine E-Mail versenden will kommt diese Fehlermeldung:

    Code
    Fehler beim Senden der Nachricht. Der Mail-Server antwortete:  5.2.0 iyoq1x02A0lcMMp01yos6G automated process detected unsolicited content. Bitte überprüfen Sie die Nachricht und wiederholen Sie den Vorgang

    Habt ihr vieleicht eine Idee an was das liegen könnte?

    Über eine Antwort würde ich mich freuen.

    Vielr Grüße

    KLOPFER

    Edited once, last by graba: Code-Tags gesetzt (May 6, 2018 at 12:56 PM).

  • schlingo
    Senior Member
    Reactions Received
    761
    Posts
    7,008
    Member since
    20. Jul. 2009
    Helpful answers
    49
    • May 6, 2018 at 3:17 PM
    • #2
    Quote from KLOPFER67

    automated process detected unsolicited content

    Hallo und willkommen im Forum :)

    heißt übersetzt: "automatisierter Prozess erkennt unerwünschte Inhalte".

    Quote from solarwindsmsp.com

    This error is generated when a recipient mail server has a form of spam prevention in place. In order for the messages to be sent, the triggers that are causing this spam identification must be reviewed and changed to allow mail delivery from the sender. The way in which these errors can be triggered will vary between different mail server environments. Please contact the domain which you are sending to.

    Quote from KLOPFER67

    Habt ihr vieleicht eine Idee an was das liegen könnte?

    Dein Mailprovider hält die Mail für Spam. Überprüfe den Inhalt und/oder wende Dich an Deinen Provider.

    Quote from KLOPFER67

    Über eine Antwort würde ich mich freuen.

    HTH

    Gruß Ingo

    Threema - Sicherer und privater Messenger

    Meine Threema-ID

    Warum Threema?

  • KLOPFER67
    Junior Member
    Posts
    2
    Member since
    6. May. 2018
    • May 8, 2018 at 5:40 PM
    • #3

    Hallo Ingo,

    vielen Dank für deine Antwort.

    Das Problem taucht auch nur sporadisch auf,

    dauert dann 1-2 Tage dann funktioniert wieder alles.

  • Community-Bot September 3, 2024 at 8:30 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 138.0.2 veröffentlicht

    Thunder May 20, 2025 at 4:44 PM

Current ESR version

  • Thunderbird 128.10.2 ESR veröffentlicht

    Thunder May 20, 2025 at 8:27 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Similar Threads

  • Keine Emails empfangen/versenden geht

    • Markuswildnis
    • March 27, 2018 at 10:28 AM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • Probleme beim Senden von Emails mit freenet

    • jojoha
    • January 6, 2018 at 5:13 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • Ich kann bei allen eingerichteten Konten Nachrichten senden, aber nicht empfangen!

    • HerzZorro
    • August 1, 2017 at 5:37 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • Ich kann plötlzlich nur bei einem Konto Nachrichten senden, aber nicht empfangen

    • hullal
    • July 18, 2017 at 11:03 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • Thunderbird keine Formatierung (plaintext) beim Versand aus anderer Anwendung

    • TWilli
    • April 25, 2017 at 10:20 AM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • Kann keine Emails vm Laptop verschicken, seit ich neuen Router habe

    • Salzwerk
    • January 7, 2017 at 7:10 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™