1. Home
  2. News
  3. Download
    1. Thunderbird Release Version
    2. Thunderbird 128 ESR
    3. Thunderbird 115 ESR
    4. Thunderbird Beta Version
    5. Language Pack (User Interface)
    6. Dictionaries (Spell Check)
  4. Help & Lexicon
    1. Instructions for Thunderbird
    2. Questions & Answers (FAQ) about Thunderbird
    3. Help for this Website
  5. Forums
    1. Unresolved Threads
    2. Latest Posts
    3. Threads of the last 24 hours
  • Login
  • Register
  • 
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Forum
  • Lexicon
  • Articles
  • Pages
  • More Options
  1. Thunderbird Mail DE
  2. Forum
  3. Hilfe zu E-Mail und allgemeines Arbeiten
  4. Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update

Systemabsturz

    • 78.*
    • Windows
  • Balticus
  • May 10, 2021 at 7:11 PM
  • Closed
  • Thread is Unresolved
  • Balticus
    Member
    Reactions Received
    7
    Posts
    78
    Member since
    27. Dec. 2013
    • May 10, 2021 at 7:11 PM
    • #1

    Um Rückfragen vorzubeugen, bitten wir um folgende Angaben:

    • Thunderbird-Version (konkrete Versionsnummer): 78.10.1
    • Wurde gerade auf eine neue Versionsreihe aktualisiert (alte und neue Version angeben):
    • Betriebssystem + Version: WIN 10 Home
    • Kontenart (POP / IMAP): I 3 Konten IMAP 1 Konto POP
    • Postfach-Anbieter (z.B. GMX): Freenet
    • Eingesetzte Antiviren-Software: WIN Defender
    • Firewall (Betriebssystem-intern/Externe Software):intern
    • Router-Modellbezeichnung (bei Sende-Problemen):

    Ich habe in letzter Zeit sehr oft Systemabstürze (blauer Bildschirm). In Verdacht als Verursacher habe ich TB, aber schon vor dem letzten

    Update. Gibt es bekannte Ursachen? Danke für eine Info / eigene Erfahrung.

  • MSFreak
    Senior Member
    Reactions Received
    1,038
    Posts
    3,880
    Member since
    23. Oct. 2019
    Helpful answers
    79
    • May 10, 2021 at 7:15 PM
    • #2

    Mir ist nicht bekannt, dass der TB Systemabstürze produzieren soll.

    Da es bei mir in keinem System passiert, wirst du die Ursache woanders suchen müssen.

    Gruß Micha

  • Community-Bot September 3, 2024 at 8:50 PM

    Closed the thread.

Current app version

  • Thunderbird 138.0.2 veröffentlicht

    Thunder May 20, 2025 at 4:44 PM

Current ESR version

  • Thunderbird 128.10.2 ESR veröffentlicht

    Thunder May 20, 2025 at 8:27 PM

No Advertisements

There are no advertisements here. Maybe you give the website owner (Alexander Ihrig - aka "Thunder") instead something to be able to finance these sites in the long run. Many Thanks!

Thank you for the support!

Coffee to be spent?

Donate now via Paypal*

*Forwarding to PayPal.Me

Similar Threads

  • Nach Systemabsturz oder Update ist Adressbuch, Kalender weg, Sendeknopf vorhanden aber reagiert nicht

    • rubber
    • April 25, 2021 at 8:57 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • Ordner "Papierkorb" verschwunden, E-Mails lassen sich nicht mehr löschen

    • feuerfelix
    • June 2, 2020 at 7:13 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
  • Mails erscheinen in den Suchergebnissen aber ich kann sie nicht aufrufen

    • SebastianJu
    • January 5, 2020 at 2:12 PM
    • Allgemeines Arbeiten / Konten einrichten / Installation & Update
Thunderbird Mail DE
  1. Imprint & Contact
  2. Privacy Policy
    1. Cookie Policy
  3. Terms of Use
  4. Donation Call for Thunderbird
Help for this website
  • All website support articles
  • How to use website search
  • How to create a forums user account
  • How to create and edit a forums thread
  • How to reset your forums password
Copyright © 2003-2025 Thunderbird Mail DE

You are NOT on an official page of the Mozilla Foundation. Mozilla®, mozilla.org®, Firefox®, Thunderbird™, Bugzilla™, Sunbird®, Seamonkey®, XUL™ and the Thunderbird logo are (among others) registered trademarks of the Mozilla Foundation.

Powered by WoltLab Suite™